Jet lagg...

Nu är ja lite  sådär almänt seg efter italien och förkylningen jag har. Italien var fint, mycket god mat och gelato såklart! Det var mycket gåande, och jag var oftast helt slut efteråt! Första dagen var nog värst! Vi räknade ut att det var ungefär 9 timmars nonstop gående! Det var också många steg att gå när vi gick upp i kupolen i Sankt Peters kyrkan (eller vad den nu heter!). 551 trappsteg var det upp! Fast det var värt det, utsikten var otrolig, och det var häftigt att, längre ner, kunde man se kyrkan uppifrån!

Vi var i Rom i 3 dagar, sen i Bolsena med några av mamma å pappas kompisar i ungefär 3 dagar, tror jag. Där åkte vi mest bil till ställen som vinodlingar, varma källor (häftigt!), resturanger, småstäder, osv... Dom bodde vid en vulkansjö som vi badade i (huu!  kallt!) och det var väldigt fin utsigt. Men jag var förkyld ungefär hela tiden jag var där, så låg mest innte å läste.

Jag tog otroligt många bilder medans jag var borta, hela 471! Dom flesta är saker som blommor eller frukter, men ändå! Mycket bilder var det, men det fanns ju mycket att ta kort på! Några exempel kommer här...
---------Mycket god mat! Många blider på duvor blev det också!

Klicka på dom små bilderna för att göra dom större Här är bron till Vatikan staten

 Hoppas alla har det bra


Hejdå!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0