KÖR!!

Idag hade vi kör heeeeeela dagen lång.

Det började med att jag åt en tyst och pinsam frukost med två tjejer som sov hemma hos oss eftersom dom skulle vara med i "festivalen" , men dom kom ända från en skola i oman. Dom behövde nånstans att sova över natten till festivalen, så vi ställde upp. Sen åkte vi till skolan, igen väldigt tyst och pinsamt. Jag fick komma lite sent eftersom dom bodde hos oss kom VÄLDIGT sent (runt 3 på natten?). När jag lämmnade in läxan blev Mr.Rodgers (matte, science lärare) väligt glad, å sa hur snäll jag var för jag "housade" (hade folk som bodde hos oss) folk. Sen visade hon min läxa och en grej jag skulle kolla på på internet. Sen gick jag in till Mrs.Stairs. Det var en helt annan historia. "Mrs. Rodgers...Euh I mean Mrs. Stair" stammrade jag. Jag frågade var jag skulle lägga min läxa. "On my desk" sa hon och gick vidare. Jaha, någon vaknade på fel sida idag! tänkte jag och gick ut.
När jag väl kom till kör rummet var det fullt med främmande och folk jag kände. Det tog ett tag innan alla skolorna kom, men sen började vi alla med uppvärmning. "Do re mi fa so la ti do!" eller något liknande! Det var otroligt hur en lärare kunde få uhop minst 100 pers och få dom att sjunga tillsammans!
Så fortsatte det hela dan, med olika lärare hela tiden, en som lärde oss att få em bebis att sommna, en som lärde oss en sång som vi sjöng fel på (så här lät det: "Ja, soprano1, det var vackert, men ni sjöng soprano2s avdelning!" hahahaa...) Sen var det en lärare som skulle få oss att dansa för vi såg så uttråkade ut!
Det ända som var dåligt var längden av dan och maten. Skit mat fick vi allså, en mini macka, en påse chips, en muffin, och en mini minimini pizza! 
Koncerten blev otroligt bra, med band som spelade före oss, värmde upp, liksom. Sen sjöng tjejerna en sång, killarna en sång, och till slut sjöng allihopa, alla 100+ personer en sång tillsammans. Det var otroligt hur så många olika personer som aldrig känt varandra förr, kan sammarbeta så bra! Ja, vi sjöng fel lite här och där, men det lät bra ändå för vi var alla i en ända stor kör. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0